• Το Γνωρίζατε;
  • Τον 15ο αιώνα, στη Βαυαρία, τα μέλη της ευαγγελικής σέκτας «Αδερφότητα της Μοραβίας», εξαιτίας της αποστροφής τους απέναντι στη βία και την αιματοχυσία, όταν έπρεπε να εκτελέσουν κάποιον, τον γαργαλούσαν μέχρι θανάτου!

  • Τελευταία νέα

Καλύτερο διατροφικό αυτό-έλεγχο έχουν τα άτομα με φυσιολογικό βάρος


Οι άνθρωποι με φυσιολογικό σωματικό βάρος έχουν γενικά καλύτερες εγκεφαλικές άμυνες, που τους επιτρέπουν να αντιστέκονται στους «διατροφικούς πειρασμούς», σύμφωνα με αμερικανική έρευνα, που καταλήγει στο συμπέρασμα ότι όσοι τρώνε φρέσκα φρούτα και λαχανικά, μένοντας αδύνατοι, έχουν γενικά μεγαλύτερο διατροφικό αυτό-έλεγχο. Σύμφωνα με την έρευνα, το μυστικό για να μείνει κανείς αδύνατος, είναι να μην μειώνεται το επίπεδο γλυκόζης (σακχάρου) στον εγκέφαλό του, γιατί αλλιώς υποκύπτει στους διατροφικούς «πειρασμούς».

Οι ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Γιέηλ, με επικεφαλής τον Δρ Ρόμπερτ Σέργουιν και την καθηγήτρια ψυχιατρικής και νευροβιολογίας Δρ Ρατζίτα Σίνχα, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο επιστημονικό έντυπο Journal of Clinical Investigation, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερ, μελέτησαν τον εγκέφαλο 14 υγιών ανθρώπων (εννέα λεπτών και πέντε παχύσαρκων), δύο ώρες μετά το φαγητό.

Οι εθελοντές κλήθηκαν να δουν φωτογραφίες τροφών με πολλές θερμίδες και την ίδια ώρα ο έλεγχος του εγκεφάλου τους (με λειτουργική μαγνητική απεικόνιση fMRI) αποκάλυπτε ότι στους μεν αδύνατους ενεργοποιείτο η περιοχή που συνδέεται με τον έλεγχο των παρορμήσεων, ενώ αντίθετα στους παχύσαρκους δεν υπήρχε ανάλογη δραστηριότητα στην ίδια περιοχή.

Οι ερευνητές μετέβαλαν το επίπεδο του σακχάρου στο αίμα των εθελοντών, ώστε το σάκχαρο να είναι φυσιολογικό ή χαμηλό. Παρατήρησαν ότι όταν τα αποθέματα γλυκόζης στο αίμα πέφτουν, οι άνθρωποι αρχίζουν να χάνουν την ικανότητά τους να ελέγχουν την λαχτάρα τους για φαγητό.

Η έλλειψη γλυκόζης (σακχάρου), εξασθενεί τις άμυνες του ανθρώπου ιδιαίτερα απέναντι στα φαγητά με τις πολλές θερμίδες. Οι παχύσαρκοι είναι κατ’ εξοχήν ευάλωτοι, καθώς και η παραμικρή μείωση του σακχάρου στο αίμα τους, τους δημιουργεί μια ισχυρή λαχτάρα για υδατάνθρακες. Αν μεν πρόκειται για «καλούς» υδατάνθρακες (φρούτα και λαχανικά, καφέ ρύζι, ψωμί ολικής αλέσεως κ.α.), τότε δεν υπάρχει πρόβλημα, αντίθετα αν πρόκειται για «κακούς» υδατάνθρακες (άσπρο ψωμί, αναψυκτικά, γλυκά, σνακ κ.α.), τότε αυξάνεται το βάρος.

Όταν το σάκχαρο ήταν χαμηλό, ενεργοποιούνται ορισμένες περιοχές του εγκεφάλου που σχετίζονται με την ανταμοιβή, γεγονός ενδεικτικό για την επιθυμία του ατόμου να φάει. Παράλληλα ο προμετωπιαίος φλοιός, που συνήθως ασκεί κατασταλτικό έλεγχο στην επιθυμία για φαγητό, είναι σε μειονεκτική θέση και αδυνατεί να «φρενάρει» τη λιγούρα, πράγμα που συμβαίνει πρωτίστως στους παχύσαρκους.

Όταν, αντίθετα, το σάκχαρο είναι φυσιολογικό, τότε οι αδύνατοι άνθρωποι έχουν μεγαλύτερη δραστηριότητα στον προμετωπιαίο φλοιό και έτσι μπορούν να ασκήσουν μεγαλύτερο αυτό-έλεγχο στην πείνα τους, με αποτέλεσμα να παρουσιάζουν επίσης μειωμένη δραστηριότητα στην περιοχή του εγκεφάλου που σχετίζεται με την προσμονή της ανταμοιβής (μέσω της απόλαυσης του φαγητού).

«Νομίζω ότι υπάρχουν βασικά βιολογικές αιτίες που οι άνθρωποι δεν μπορούν να ελέγξουν την επιθυμία τους για φαγητό», δήλωσε ο Δρ Σέργουιν. «Υπάρχει ένα κέντρο ελέγχου, μια ανώτερη λειτουργία που ελέγχει τα κέντρα της ανταμοιβής. Αυτό το κέντρο ελέγχου υστερεί στους ανθρώπους με παχυσαρκία. Δεν ενεργοποιούν αυτό το σύστημα (αυτό-ελέγχου) και αυτό πιθανώς συμβάλλει στην παχυσαρκία τους».

Όπως είπε, θα χρειαστούν και άλλες μελέτες με μεγαλύτερο δείγμα εθελοντών για να επιβεβαιωθεί ότι οι παχύσαρκοι είναι λιγότερο ικανοί να απενεργοποιήσουν τα μέρη του εγκεφάλου τους που τους ωθούν στην επιθυμία για φαγητό.

Προβολές: 438  •  Σχόλια: 0  •  Γράψτε σχόλια [ Πίσω ]


  • Συνταγές

Δημοσίευση Δίαιτα: Τα έξι λάθη που δεν πρέπει να κάνετε για να χάσετε κιλά


Οι διάφορες δίαιτες εστιάζουν συνήθως στον περιορισμό των θερμίδων και την αποφυγή συγκεκριμένων τροφών που δεν βοηθούν στο να χάσουμε κιλά και βάρος. Πολλές φορές όμως οι δίαιτες ξεχνούν να σημειώνουν ορισμένα πράγματα που παίζουν σημαντικό ρόλο στην επιβράδυνση ή επιτάχυνση του μεταβολισμού μας. Ιδού τα συνηθήστερα λάθη που δεν πρέπει να κάνετε αν θέλετε να χάσετε κιλά.

Δεν τρώτε αρκετά γαλακτοκομικά
Οι μύες είναι απαραίτητοι για τη διατήρησ ...

Προβολές: 18203  •  Σχόλια: 0  •  Γράψτε σχόλια [ Διαβάστε τα όλα ]

Δημοσίευση Δίαιτα της NASA: Χάστε μέχρι 10 κιλά σε 2 εβδομάδες!


Η δίαιτα της NASA είναι ουσιαστικά μια χημική δίαιτα. Λέγεται έτσι γιατί δίνει απώλεια βάρους μεγαλύτερη των 4 κιλών κάθε βδομάδα. Ουσιαστικά με τη δίαιτα αυτή χάνεις κιλά, γιατί υποβάλλεις τον οργανισμό σου σε χημικά σοκ. Εκεί που είχες συνηθίσει τα τηγανητά και τα ροφήματα με πολλές θερμίδες, τα χάνεις και έτσι επέρχεται το σοκ, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι καύσεις, να επιταχύνεται ο μεταβολισμός και τέλος η απώλεια κιλών.

Αν ακολουθήσετε ...

Προβολές: 15636  •  Σχόλια: 0  •  Γράψτε σχόλια [ Διαβάστε τα όλα ]

Δημοσίευση Οι δέκα τροφές για μείωση βάρους και καύση λίπους


Μήλα
Τα μήλα είναι από τα πιο υγιεινά φρούτα και μάλιστα που πρέπει να τρώτε καθημερινά. Κι αυτό γιατί κάθε μήλο περιέχει 5 γραμμάρια ινών, αλλά και πηκτίνη η οποία είναι ένα φυσικό στοιχείο καύσης λίπους. Τα μήλα δεν έχουν πολύ ζάχαρη ή θερμίδες, γεγονός που τα καθιστά ιδανικό σνακ για ισορροπημένη διατροφή για καύσεις και απώλεια βάρους.

Γιαούρτι
Με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη, το γιαούρτι είναι το τέλειο σνακ για οποιαδήπο ...

Προβολές: 15486  •  Σχόλια: 0  •  Γράψτε σχόλια [ Διαβάστε τα όλα ]

Δημοσίευση Συμφωνία αμέσως αλλιώς... GAME OVER


Τον κώδωνα του κινδύνου στη νέα κυβέρνηση κρούει το Γραφείο της Βουλής για την παρακολούθηση της εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού, καλώντας την να λάβει τις αποφάσεις της «το ταχύτερο δυνατό».

«Οι αποφάσεις της νέας κυβέρνησης πρέπει να ληφθούν ταχύτατα προκειμένου να αναστραφεί το κλίμα που προκάλεσε η προκήρυξη εκλογών, η μη επίτευξη συμφωνίας με την Τρόικα και η απόπειρα της κυβέρνησης της ΝΔ/ΠΑΣΟΚ να προσφύγει στις αγορές τον Οκτώβρι ...

Προβολές: 20825  •  Σχόλια: 0  •  Γράψτε σχόλια [ Διαβάστε τα όλα ]

Δημοσίευση Ριψοκίνδυνη στρατηγική στην τελική ευθεία προς τις κάλπες


Πυκνή, πλήρης γεγονότων, η μικρή προεκλογική περίοδος εισέρχεται στην τελική της φάση, όπως ακριβώς ξεκίνησε: με την οικονομία στο κέντρο της αντιπαράθεσης των κομμάτων σε ένα περιβάλλον φόβων και ανησυχιών για την επόμενη μέρα. Οι ψηφοφόροι βομβαρδίζονται από την αρχή της προεκλογικής περιόδου από δυσμενείς ειδήσεις, πληροφορίες και φήμες για την εξέλιξη της οικονομίας, για τους κινδύνους και τις απειλές που την καταδιώκουν, για τις καταθέσ ...

Προβολές: 17507  •  Σχόλια: 0  •  Γράψτε σχόλια [ Διαβάστε τα όλα ]


  • Καθολικές Ανακοινώσεις

Δημοσίευση κάντο γνωστό!!!


Μια νέα ενότητα προστέθηκε στην Αρχική σελίδα και την αρχική σελίδα του Forum. Ο τίτλος της "Αυτό το ήξερες;" βοηθείστε όλοι να την εμπλουτίσουμε με εγκυκλοπαιδικές γνώσεις που δεν είναι γνωστές στον πολύ κόσμο.

Αν η καταχώρηση που θα κάνετε είναι σύν ...

Προβολές: 10788  •  Σχόλια: 0  •  Δημιουργία απάντησης [ Διαβάστε τα όλα ]


  • Ποιος είναι online;
  • Συνολικά υπάρχουν 20 μέλη σε σύνδεση: 1 εγγεγραμμένο, 0 με απόκρυψη και 19 επισκέπτες (με βάση τα μέλη που ήταν ενεργά τα τελευταία 5 λεπτά)
    Περισσότερα μέλη σε σύνδεση 1204 την Πέμ 30 Οκτ 2025, 12:16





  • Ρολόι

  • Board online Time
  • Online since: Σάβ 27. Ιουν 2009 for 17 Years 1 Month and 16 Days


  • Αναζήτηση

  • Κορυφαίος Συντάκτης

  • Νεότερα μέλη

  •  Η Ομάδα μας

  •  Γενέθλια

  • Στυλ Ιστοσελίδας


  • Ο Σύνδεσμος μας
  • Μη διστάσετε να συνδεθείτε με www.pontiki.gr . Χρησιμοποιήστε το ακόλουθο HTML:

    HTML:


    BBCode:


  • Ποιος ήταν εδώ;
  • Συνολικά υπήρχαν 1338 χρήστες συνδεμένοιLFWWH_STATS_SEPARATOR 0 εγγεγραμμένοι, 1 με απόκρυψη, 4 bots και 1333 επισκέπτες (με βάση τους ενεργούς χρήστες τις τελευταίες 24 ώρες)
    Περισσότεροι χρήστες σε σύνδεση 22923 μεταξύ Παρ. 7 Αύγ. 2026 και Σάβ. 8 Αύγ. 2026


  • Όνομα μέλους:


    Κωδικός:


    Θυμήσου με

    Εγγραφή!


  • Ημερολόγιο
  • Αυγ. 2026
    Κυ Δε Τρ Τε Πε Πα Σα
    1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31

  • Φίλοι
  • Συνδεμένοι
    Χωρίς φίλους Συνδεμένους

    Αποσυνδεμένοι
    Χωρίς φίλους Αποσυνδεμένους

  • Η ομάδα

  • Τυχαίο Μέλος

  • Σύνδεση:Τρί 14 Ιούλ 2009, 14:08
    Αναρτήσεις:0

  • Δημοσκόπιση
  • Σας αρέσει η ιστοσελίδα μας;

    Είναι Πολύ καλή

    87%
    Είναι Καλή

    7%
    Είναι Μέτρια

    7%
    Ειναι Κακή

    Δεν υπάρχουν ψήφοι
    Είναι Χάλια

    Δεν υπάρχουν ψήφοι

    Σύνολο ψήφων : 15

    Προβολή θέματος


  • Στατιστικά
  • Σύνολα
    Συνολικές δημοσιεύσεις 7031
    Σύνολο θεμάτων 6813
    Σύνολο Ανακοινώσεων: 1
    Σύνολο Σημειώσεων: 33
    Σύνολο Συνημμένα: 3

    Θέματα ανά ημέρα: 1
    Δημοσιεύσεις ανά ημέρα: 1
    Χρήστες ανά ημέρα: 0
    Θέματα ανά χρήστη: 6
    Δημοσιεύσεις ανά χρήστη: 7
    Δημοσιεύσεις ανά θέμα: 1

    Σύνολο μελών 1075
    Το νεότερο μέλος μας EYTYXIA

  • Τελευταία bots
  • Semrush [Bot]
    Τετ 12 Αύγ 2026, 04:59