Νέο άλμα πραγματοποίησε ο πληθωρισμός για το Μάρτιο, καθώς διαμορφώθηκε στο 4,5% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή, ο γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή αυξήθηκε κατά 4,5% σε σύγκριση με το Μάρτιο 2010, έναντι αύξησης 3,9%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2010 προς το 2009.
Σε μηνιαία βάση ο δείκτης παρουσίασε αύξηση 3,3%, έναντι αύξησης 3,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Από τις επιμέρους κατηγορίες, τη μεγαλύτερη αύξηση (19.9%) παρουσίασαν τα τσιγάρα και τα αλκοολούχα ποτά, ακολουθούμενα από τα έξοδα για το σπίτι.
Αναλυτικά, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή αποδίδεται κυρίως:
α) Στην κατά 2,5% αύξηση τιμών σε τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά, με επίκεντρο την αύξησηςτων τιμών, κυρίως, σταδημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά, πατάτες νωπές, λαχανικά νωπά, γλυκά-ζαχαρωτά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα φρούτα νωπά.
β) Στην κατά 19,9% αύξηση των τιμών των τσιγάρων, καθώς και των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών.
γ) Στην κατά 1,5% αύξηση των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
δ) Στην κατά 10,0% αύξηση στα έξοδα για ένα σπίτι, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του ηλεκτρισμού, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης αποχέτευσης και του φυσικού αερίου.
ε) Στην κατά 1,8% αύξηση των τιμών, στα λευκά είδη, στα υαλικά, επιτραπέζια σκεύη και οικιακής χρήσης, στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες.
στ) Στην κατά 8,9% αύξηση των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου-μοτοσυκλέτας και υπηρεσίες μεταφορών.
ζ) Στην κατά 2,3% αύξηση των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.
ι) Στην κατά 2,0% αύξησης των τιμών σε φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόμενα).
ια) Στην κατά 3,5% αύξηση των τιμών των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων, των ειδών ατομικής φροντίδας και των κοσμημάτων-ρολογιών.
Αντίθετα, ελαφρά μειωμένες ήταν οι τιμές στα φάρμακα.
Επιπλέον, η αύξηση του πληθωρισμού από τον Φεβρουάριο στον Μάρτιο αποδίδεται πρώτιστα στο τέλος των εκπτώσεων καθώς και στην αύξηση των τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης, στα φρούτα και τις πατάτες καθώς και στα ασφάλιστρα μεταφορών.
-
- Το Γνωρίζατε;
-
- Οι ιερείς στην αρχαία Αίγυπτο ξύριζαν όλες τις τρίχες από το σώμα τους, ακόμα και από τα βλέφαρα!