Η πρώτη μεγάλη δοκιμασία της κυβέρνησης εθνικής ενότητας ξεκίνησε την Δευτέρα, τρεις ημέρες μετά την ορκομωσία της, καθώς ο υπουργός Υποδομών, κ. Μ. Βορίδης άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο θέσπισης πληθυσμιακών κριτηρίων στην απελευθέρωση των ταξί, κάτι που ανοίγει τον δρομο για τροποποίηση του νομοσχεδίου του νυν αναπληρωτή υπουργού Άμυνας, κ. Ι. Ραγκούση, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Μάλιστα, η τοποθέτηση του κ. Βορίδη ήρθε σε μία πολιτικά κρίσιμη συγκυρία, καθώς η ανάγκη νομοθέτησης στον κλάδο των ταξί καθίσταται επιτακτική, διότι εάν δεν υπάρξει νομοθετική ρύθμιση του υφισταμένου πλαισίου, την 1η Ιανουαρίου 2012 η αγορά θα απελευθερωθεί άναρχα, λόγω της λήξης της απαγόρευσης έκδοσης νέων αδειών!
Έρχονται πληθυσμιακά κριτήρια στα ταξί
Την Δευτέρα ο κ. Βορίδης, μιλώντας στον Real Fm, δήλωσε πως ό,τι «αποτελεί δέσμευση που έχει αναλάβει η χώρα θα υλοποιηθεί». «Ό,τι δεν αποτελεί δέσμευση που έχει αναλάβει η χώρα, θα το ξαναδούμε... Υπάρχει μία υποχρέωση για να αντιμετωπίσουμε την απελευθέρωση του επαγγέλματος του οδικού μεταφορέα. Αυτή είναι η μνημονιακή δέσμευση όπως την διαβάζω. Το περιεχόμενο όμως, αυτής της απελευθέρωσης δεν το διαβάζω στο μνημόνιο. Είναι σαφές αυτό που λέω. Η πολιτική μας θέση είναι αυτή που ήταν και πριν» σημείωσε ο υπουργός Υποδομών, παραπέμποντας στην άποψη του ΛΑΟΣ για πληθυσμιακά κριτήρια στο άνοιγμα των ταξί και σημειώνοντας ότι αυτό το ενδεχόμενο θα εξεταστεί. Μάλιστα, η είδηση αναρτήθηκε και στην ιστοσελίδα του κόμματος.
Πηγές κοντά στην υπόθεση σημειώνουν ότι στο πέμπτο επικαιροποιημένο μνημόνιο προβλέπεται ρητά η κατάργηση κάθε περιορισμού στην πρόσβαση του επαγγέλματος του αυτοκινητιστή, η απελευθέρωση των ταξί και των φορτηγών, αλλά και η μείωση της αξίας της άδειας ταξί. Μάλιστα, επισημαίνουν ότι το προηγούμενο Σάββατο 6 Νοεμβρίου η Τρόικα είχε οριστικά εγκρίνει το σχέδιο νόμου για τα ΕΔΧ και τα ΦΔΧ.
Μονόδρομος η νομική ρύθμιση
Εάν δεν γίνει κάποια νομοθετική ρύθμιση για τα ταξί, τότε οι δρόμοι θα πάρουν φωτιά, καθώς την 1η Ιανουαρίου του 2012 θα εκπνεύσει το καθεστώς απαγόρευσης έκδοσης νέων αδειών!
Έτσι, οι περιφέρειες θα υποχρεωθούν να καθορίσουν τον αριθμό των αδειών ταξί που θα πρέπει να εκδώσουν, σύμφωνα με τον νόμο Βερελή. που διέπει τη λειτουργία των επιβατηγών δημοσίας χρήσης.
Μάλιστα, το υφιστάμενο νομικό καθεστώς, σε συνδυασμό με το νόμο για την απελευθέρωση των επαγγελμάτων, θα οδηγήσει και σε κατάργηση της αποκλειστικής έδρας λειτουργίας των ταξί!
Όπως μεταδίδουν πηγές με απόλυτη γνώση της υπόθεσης, εάν στις επόμενες 46 ημέρες που απομένουν έως τη λήξη του έτους, δεν ψηφιστεί από τη Βουλή οτιδήποτε μπορεί να καλύψει αυτό το νομικό κενό - είτε το υφιστάμενο νομοσχέδιο είτε μία τροπολογία - εκπνέει η ισχύς του άρθρου 37 του Ν. 3710.
Υπενθυμίζεται ότι ο συγκεκριμένος νόμος («Ρυθμίσεις για θέματα μεταφορών και άλλες διατάξεις») έδωσε διετή παράταση στο άρθρο 13 του Ν. 3446/2006 («Οργάνωση και λειτουργία αρχών ελέγχου κυκλοφορίας των οχημάτων») με τον οποίο απέκτησε ισχύ νόμου προηγούμενη απόφαση του τότε υφυπουργού Μεταφορών, κ. Α. Νεράντζη.
Η συγκεκριμένη απόφαση (ΦΕΚ Β' 1856/2005) απαγόρευε την χορήγηση νέων αδειών ταξί έως τις 31.12.2008 με το σκεπτικό ότι «τα κυκλοφορούντα επιβατηγά δημόσιας χρήσης αυτοκίνητα καλύπτουν πλήρως τις μεταφορικές ανάγκες του επιβατικού κοινού» κι ερχόταν σε συνέχεια του άρθρου 24 του νόμου Βερελή που δεν παραχωρούσε «δικαίωμα θέσης σε κυκλοφορία νέων ΕΔΧ αυτοκινήτων μέχρι 31.12.2005».
Άνοιγμα χωρίς προϋποθέσεις
Όπως επισημαίνουν πηγές της αγοράς, οι περιφέρειες της χώρας - ως διάδοχα διοικητικά σχήματα των νομαρχιών - υποχρεούνται, σύμφωνα με τον νόμο, να απαντήσουν αρνητικά στο αίτημα χορήγησης αδείας εντός δύο μηνών. Εάν δεν απαντήσουν, τότε η δήλωση έναρξης δραστηριότητας κάθε ενδιαφερομένου, ισχύει ως έχει! Ήδη, όπως εξηγούν, έχουν κατατεθεί αρκετές αιτήσεις στις διευθύνσεις μεταφορών των περιφερειών, οι οποίες τελούν εν αναμονή οδηγιών από το υπουργείο Υποδομών, φοβούμενες ένα μπαράζ αιτήσεων για νέες άδειες ταξί.
Πηγές της αγοράς εξηγούν, μάλιστα, ότι σε συνδυασμό με τον Ν.3919/2001 για την απελευθέρωση των επαγγελμάτων, η νομική καραμπόλα θα οδηγήσει και σε κατάργηση των εδρών (!) λειτουργίας των ταξί, λόγω της άρσης των γεωγραφικών περιορισμών στην επαγγελματική δραστηριότητα.
-
- Το Γνωρίζατε;
-
- Η Παρασκευή και 13 θεωρείται άτυχη μέρα, γιατί την Παρασκευή 13 Οκτωβρίου του 1307 ο Πάπας, σε συνεννόηση με τον βασιλιά της Γαλλίας, εξέδωσε μυστική διαταγή θανάτωσης των Ναϊτών Ιπποτών.
Τα ταξί δοκιμάζουν την κυβέρνηση Παπαδήμου
Συντονιστές: Airetikos, Agrafos
- Agrafos
- Γενικός Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 2932
- Εγγραφή: Δευ 13 Ιούλ 2009, 02:53
- Τοποθεσία: Αθήνα
- Γένος:
- Επικοινωνία:
Τα ταξί δοκιμάζουν την κυβέρνηση Παπαδήμου
Ποτέ μην ρωτάς... την ηλικρινή άποψη ενός ενημερωμένου!!!!