Στην «κόψη του ξυραφιού» βρίσκονται δεκάδες αλυσίδες μαζικής εστίασης (fast food) αδυνατώντας να παρακολουθήσουν την τρομακτική πτώση των πωλήσεων.
Τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης επιδείνωσε η κατά 15 μονάδες αύξηση του ΦΠΑ (από 8% σε 23%), με αποτέλεσμα σχεδόν όλες οι αλυσίδες να είναι ζημιογόνες.
Παράλληλα φαίνεται ότι λόγω του υψηλού ΦΠΑ έχει αποκτήσει μεγάλες διαστάσεις το φαινόμενο της φοροδιαφυγής, δεδομένου ότι, όπως εξηγούν πηγές της αγοράς, το κίνητρο πλέον είναι ισχυρό. Και έτσι, όπως αναφέρει το «Βήμα», δημιουργείται περιβάλλον αθέμιτου ανταγωνισμού από τα χιλιάδες μικρά καταστήματα εστίασης σε βάρος των μεγάλων αλυσίδων, οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν έχουν τη δυνατότητα να μην κόψουν αποδείξεις.
Τη μεγαλύτερη πτώση πωλήσεων παρουσιάζει η αγορά της πίτσας με 30%, ακολουθούν το σουβλάκι με 28%, οι αλυσίδες καταστημάτων με μπέργκερ (fast food) με 26%, οι αλυσίδες με σάντουιτς με 24%, με καφέ 24% και τα επώνυμα εστιατόρια με 23%
-
- Το Γνωρίζατε;
-
- H λέξη τουρισμός προέρχεται από την πρώτη μαζική επίσκεψη στην ιστορία: έγινε στην γαλλική περιοχή Tours.
Βουτιά 40% στις πωλήσεις των fast food
Συντονιστής: Agrafos