• Το Γνωρίζατε;
  • Μεταξύ 1666 και 1766, 250.000 Αφρικανοί σκλάβοι πέθαναν διασχίζοντας τον Ατλαντικό κατά τη μεταφορά τους στις αποικίες της Αμερικής. Η θνησιμότητα του «φορτίου» σε κάθε ταξίδι ήταν 10-12%.

Οι Έλληνες εφοπλιστές αγοράζουν τα πλοία των Γερμανών

Συντονιστές: Arxontas, Agrafos

Άβαταρ μέλους
Agrafos
Γενικός Συντονιστής
Γενικός Συντονιστής
Χωρίς σύνδεση
Δημοσιεύσεις: 2932
Εγγραφή: Δευ 13 Ιούλ 2009, 02:53
Τοποθεσία: Αθήνα
Γένος:
Επικοινωνία:
Ελλάδα

Οι Έλληνες εφοπλιστές αγοράζουν τα πλοία των Γερμανών

Δημοσίευση από Agrafos »


Μπορεί η Γερμανία να διαδραματίζει ηγετικό ρόλο στην Ευρώπη και να έχει υπό την οικονομική της εποπτεία την Ελλάδα η οποία βιώνει την χειρότερη περιπέτειά της μεταπολεμικά, όμως το ελληνικό ναυτιλιακό δαιμόνιο έχει μετατρέψει τους Γερμανούς σε… πελάτες.

Οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν προκαλέσει εφιάλτες στους Γερμανούς συναδέλφους τους. Τα δύο τρίτα των γερμανικών εταιρειών, οι οποίες δραστηριοποιούνται στην εμπορική ναυτιλία, αντιμετωπίζουν τα τελευταία δύο χρόνια σοβαρά οικονομικά προβλήματα, σε αντίθεση προς τις ελληνικές, οι οποίες διαθέτουν αποθέματα ρευστού.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα Έλληνες πλοιοκτήτες να αγοράζουν πλοία γερμανικών συμφερόντων με ρυθμό που αυξάνει τους τελευταίους μήνες.

Η αγορά μεταχειρισμένων πλοίων της Γερμανίας παρακολουθείται πλέον πολύ στενά τόσο από τους Κινέζους αλλά κυρίως από τους Έλληνες.

Σε αγορές πλοίων από γερμανικές εταιρείες έχουν προχωρήσει μεταξύ άλλων, η Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, η Goldenport της οικογένειας Δράγνη, η Golden Union του Θοδωρή Βενιάμη, η Marmaras του Διαμαντή Διαμαντίδη η Allseas Marine του Μιχάλη Μποδούρογλου, η Cosmoship του Νίκου Σάββα, η Prime Marine των Χαλκιά, Τοπούζογλου, Πουλερή, η Alma του Σταμάτη Μόλαρη, η Cetrofin του Δημήτρη Προκοπίου ενώ, δύο χρόνια πριν, η ναυτιλιακή εταιρεία η «Technomar» απέκτησε δέκα πλοία από τη γερμανική εταιρεία Claus-Peter Offer, έναντι ποσού άνω των 100 εκατομμυρίων ευρώ.

Η Ένωση των Γερμανών Εφοπλιστών έχει ζητήσει από την κρατική τράπεζα KfW να τους βοηθήσει: «Είμαστε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και δεν μπορούμε να περιμένουμε άλλον ένα χρόνο» υπογραμμίζει εκπρόσωπος της Ένωσης.
Πηγές από τη γερμανική ναυτιλία υποστηρίζουν ότι το ποσό που απαιτείται, προκειμένου να υπάρξει μία σταθεροποίηση του τομέα στο 1,5 δισ. ευρώ.

Οι αιτίες του… κακού είναι τα προβλήματα που αντιμετώπισε το γερμανικό τραπεζικό σύστημα. Στα μέσα της περασμένης χρονιάς η Commerzbank – Deutsche Schiffsbank, ο τρίτος μεγαλύτερος παίκτης στον κόσμο με 26 δισ. δολάρια χαρτοφυλάκιο στη ναυτιλία και δεύτερο μεγαλύτερο στην ελληνική χρηματοδότηση με 5,5 δισ. δολάρια, ανακοίνωσε την αποχώρησή της από τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Οι Γερμανοί πλοιοκτήτες ζητούν από την κρατική τράπεζα να παράσχει δάνεια-γέφυρες (bridging loans) με τα υφιστάμενα πλοία να μπουν ως εγγύηση. Επίσης, ζητούν η κρατική τράπεζα να αγοράσει όσα δάνεια προτίθενται να πουλήσουν οι ιδιωτικές τράπεζες και ζητούν ένα ειδικό επενδυτικό πρόγραμμα χρηματοδότησης κατασκευής φιλικών προς το περιβάλλον πλοία (green shipping).

Η ελληνόκτητη ναυτιλία παραμένει στην πρώτη θέση τόσο διεθνώς όσο και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με 3.321 πλοία (άνω των 1.000 gt), χωρητικότητας περίπου 224 εκατομμυρίων dwt, από τα οποία 820 πλοία με χωρητικότητα 74 εκατομμύρια dwt, βρίσκονται στην ελληνική σημαία και κατέχουν μερίδιο 15,64%.
Οι Γερμανοί είναι τρίτοι με 3.989 πλοία χωρητικότητας 125,6 εκατ.τόνων και μερίδιο 9,03%/ Στη δεύτερη θέση είναι οι Γιαπωνέζοι με 3.960 πλοία χωρητικότητας 217,5 εκα.τόνων και μερίδιο 15,76%.
Ποτέ μην ρωτάς... την ηλικρινή άποψη ενός ενημερωμένου!!!!

Επιστροφή στο “Διεθνή”