Ένα καράβι ευρώ θα πάρει η Ελλάδα από τη ΕΕ για έργα υποδομών
Δημοσιεύτηκε: Παρ 22 Νοέμ 2013, 09:12
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε δύο νέους κανονισμούς για τον σχεδιασμό και τη χρηματοδότηση των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών (ΤΕΝ-Τ).
Για την Ελλάδα προβλέπεται η αναβάθμιση των οδικών και σιδηροδρομικών μεταφορών στους άξονες Αθήνας- Πάτρας και Αθήνας- Θεσσαλονίκης με διακλάδωση προς την Ηγουμενίτσα, καθώς και της θαλάσσιας σύνδεσης του Πειραιά προς το Ηράκλειο της Κρήτης και από εκεί προς τη Λεμεσσό.
Προς Βορράν ο σχεδιασμός προβλέπει διασύνδεση με τις αγορές της κεντρικής Ευρώπης μέσω Βουλγαρίας και Ουγγαρίας. Όλα αυτά προσφέρουν μοναδικές ευκαιρίες για την Ελλάδα καθώς το γεγονός ότι η Ελλάδα συνδέεται με ένα νέο, ολοκληρωμένο δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών στην Ευρώπη της δίνει ένα πολύ μεγάλο αβαντάζ. Ενισχύει ακόμα περισσότερο τη γεωπολιτική αξία που έχει η χώρα, καθώς οι μεγάλες εμπορευματικές και οικονομικές ροές δεν είναι δυτικοκεντρικές όπως ήταν πριν μερικά χρόνια. Είναι κυρίως ροές που έρχονται από την Ανατολή προς τη Δύση, αλλά και από τη Δύση προς την Ανατολή. Αυτή η μεγάλη αλλαγή βάζει την Ελλάδα στο κέντρο του χάρτη
Συνολικά 26 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2020 προβλέπει ο αρχικός σχεδιασμός της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης για τα έργα υποδομής στις μεταφορές. Τα χρήματα αυτά δε φτάνουν για να ολοκληρωθεί 100% το έργο και άρα θα αναζητηθούν και ιδιωτικά κεφάλαια.
Για την Ελλάδα προβλέπεται η αναβάθμιση των οδικών και σιδηροδρομικών μεταφορών στους άξονες Αθήνας- Πάτρας και Αθήνας- Θεσσαλονίκης με διακλάδωση προς την Ηγουμενίτσα, καθώς και της θαλάσσιας σύνδεσης του Πειραιά προς το Ηράκλειο της Κρήτης και από εκεί προς τη Λεμεσσό.
Προς Βορράν ο σχεδιασμός προβλέπει διασύνδεση με τις αγορές της κεντρικής Ευρώπης μέσω Βουλγαρίας και Ουγγαρίας. Όλα αυτά προσφέρουν μοναδικές ευκαιρίες για την Ελλάδα καθώς το γεγονός ότι η Ελλάδα συνδέεται με ένα νέο, ολοκληρωμένο δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών στην Ευρώπη της δίνει ένα πολύ μεγάλο αβαντάζ. Ενισχύει ακόμα περισσότερο τη γεωπολιτική αξία που έχει η χώρα, καθώς οι μεγάλες εμπορευματικές και οικονομικές ροές δεν είναι δυτικοκεντρικές όπως ήταν πριν μερικά χρόνια. Είναι κυρίως ροές που έρχονται από την Ανατολή προς τη Δύση, αλλά και από τη Δύση προς την Ανατολή. Αυτή η μεγάλη αλλαγή βάζει την Ελλάδα στο κέντρο του χάρτη
Συνολικά 26 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2020 προβλέπει ο αρχικός σχεδιασμός της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης για τα έργα υποδομής στις μεταφορές. Τα χρήματα αυτά δε φτάνουν για να ολοκληρωθεί 100% το έργο και άρα θα αναζητηθούν και ιδιωτικά κεφάλαια.