• Το Γνωρίζατε;
  • Το πιο ακριβές ρολόι σε όλο τον κόσμο είναι το ατομικό χρονόμετρο NBS6, το οποίο έχει μέγιστη παρέκκλιση ένα δευτερόλεπτο κάθε 300 χιλιάδες χρόνια!

Αδειες ταξί δημόσιες και αμεταβίβαστες, προβλέπει η πρόταση Ραγκούση

Συντονιστής: Agrafos

Άβαταρ μέλους
Agrafos
Γενικός Συντονιστής
Γενικός Συντονιστής
Χωρίς σύνδεση
Δημοσιεύσεις: 2932
Εγγραφή: Δευ 13 Ιούλ 2009, 02:53
Τοποθεσία: Αθήνα
Γένος:
Επικοινωνία:
Ελλάδα

Αδειες ταξί δημόσιες και αμεταβίβαστες, προβλέπει η πρόταση Ραγκούση

Δημοσίευση από Agrafos »


Την πλήρη απελευθέρωση της αγοράς των ταξί προβλέπει η πρόταση του υπουργού Μεταφορών Γιάννη Ραγκούση που θα συζητηθεί στο Υπουργικό Συμβούλιο την Τετάρτη. Οι άδειες θα περιέλθουν στο Δημόσιο και θα είναι αμεταβίβαστες.

Το Δημόσιο θα τις παραχωρεί για τρία έως πέντε χρόνια σε όσους πληρούν τις προϋποθέσεις, πληρώνοντας μόνο ένα παράβολο.

Έντονη είναι η αντίδραση των ιδιοκτητών ταξί στο σχέδιο. Ο πρόεδρος των αυτοκινητιστών Θύμιος Λυμπερόπουλος, μιλώντας στον ΒΗΜΑ 99,5 το πρωί της Δευτέρας, καταφέρθηκε εναντίον του Γ.Ραγκούση, χαρακτηρίζοντάς τον επικίνδυνο.

«Μας είχε υποσχεθεί ότι μέχρι τις 20 Αυγούστου θα υπήρχε ένα σχέδιο το οποίο θα συζητούσε πρώτα μαζί μας. Αντίθετα εκείνος, προχωρά σε διαρροές στον Τύπο, χωρίς να συζητά με τους ενδιαφερόμενους» ανέφερε μεταξύ άλλων ο Θύμιος Λυμπερόπουλος.

Τι προβλέπει το σχέδιο

Σύμφωνα με τις πληροφορίες της εφημερίδας Τα Νέα, στο ίδιο σχέδιο θεσπίζονται για πρώτη φορά ταξί, όπως είναι τα επταθέσια - εννιαθέσια οχήματα και τα μοτοταξί, δηλαδή τα επί μισθώσει δίκυκλα για όσους επιλέγουν τη λύση αυτή για τις μετακινήσεις τους. Στο πλαίσιο αυτό θα θεσπιστεί και η προμίσθωση ταξί μέσω Ιντερνετ.

Δεν προβλέπεται να θεσμοθετηθούν πληθυσμιακά κριτήρια στον καθορισμό του αριθμού των αδειών, θέμα στο οποίο επιμένουν ιδιαίτερα οι ιδιοκτήτες ταξί, ενώ θα ληφθεί μέριμνα για τους καλλικρατικούς δήμους με λιγότερους από 70.000 κατοίκους.

Ο υπουργός Μεταφορών Γιάννης Ραγκούσης τονίζει ότι στόχος της κυβέρνησης είναι «το κεφάλαιο των ταξί να ανοίξει πριν από τη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης». Στην κυβέρνηση θεωρούν ότι «είναι προτιμότερη η σύγκρουση με τις συντεχνίες παρά με αγανακτισμένους ανέργους».

Σημείο αιχμής της προωθούμενης ρύθμισης είναι η μαύρη αγορά που λειτουργεί εδώ και δεκαετίες στις μεταβιβάσεις αδειών.

Από στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών, μόνο τα δέκα τελευταία χρόνια έχουν πραγματοποιηθεί συναλλαγές «κάτω από το τραπέζι» που ξεπερνούν τα 5 δισ. ευρώ. Εχουν μεταβιβαστεί περίπου 35.000 άδειες με τιμές που κυμαίνονται γύρω στα 150.000 ευρώ. Τα διαφυγόντα φορολογικά έσοδα για το Δημόσιο ανέρχονται σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.
Με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, οι άδειες αγοράζονται και κληρονομούνται. Κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να διαθέτει έως δύο άδειες. Με αυτά τα δεδομένα, στόχος της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών είναι να αποκτήσει και πάλι η άδεια ταξί τον δημόσιο χαρακτήρα της.

Προς αυτή την κατεύθυνση προβλέπονται τα εξής:

Οι άδειες ταξί θα παραχωρούνται έναντι τιμήματος από το κράτος και με συγκεκριμένα κριτήρια. Σε συνεργασία με το υπουργείο Απασχόλησης, ιδιοκτήτες και οδηγοί θα παρακολουθούν σε Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης επιδοτούμενο πρόγραμμα δίμηνης διάρκειας και θα αποκτούν ειδική πιστοποίηση. Τα σεμινάρια θα αφορούν κανόνες καλής συμπεριφοράς, εκμάθηση ξένης γλώσσας κ.λπ. Σε πρώτη φάση τα επιδοτούμενα προγράμματα θα παρακολουθήσουν περίπου 5.000 ιδιοκτήτες και οδηγοί ταξί της Αττικής. Οι άδειες θα είναι αμεταβίβαστες και θα ανανεώνονται κάθε 3-5 χρόνια. Οι σημερινοί ιδιοκτήτες ταξί, όταν συνταξιοδοτηθούν, θα επιστρέψουν την άδειά τους στο κράτος.

Ειδική μέριμνα θα ληφθεί για όσους απέκτησαν άδεια ταξί τα τελευταία χρόνια, στο πλαίσιο της κυβερνητικής δέσμευσης για απελευθέρωση του επαγγέλματος με κανόνες.
Ποτέ μην ρωτάς... την ηλικρινή άποψη ενός ενημερωμένου!!!!

Επιστροφή στο “Πολιτική”