• Το Γνωρίζατε;
  • Το πιο μεγάλο χαρτονόμισμα του κόσμου φτιάχτηκε στην Κίνα το 14° αιώνα και είχε διαστάσεις 22,8 x 33 εκατοστά.

Νon paper από τη ΝΔ για την απελευθέρωση των ταξί

Συντονιστής: Agrafos

Airetikos
Συντάκτης
Συντάκτης
Χωρίς σύνδεση
Δημοσιεύσεις: 707
Εγγραφή: Πέμ 24 Μαρ 2011, 19:24

Νon paper από τη ΝΔ για την απελευθέρωση των ταξί

Δημοσίευση από Airetikos »


Με ένα non paper, το οποίο θέτει μεν ερώτηματα, αλλά υποπίπτει, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, και σε σφάλματα απάντησε η Νέα Δημοκρατία στο σχέδιο νόμου για την απελευθέρωση των ταξί, που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση από το απόγευμα της Τετάρτης. «Το νομοσχέδιο εξαιρείται κοινής λογικής» λέει η ΝΔ.

Υπενθυμίζεται ότι ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Ταξί & Αγοραίων, κ. Ευθ. Λυμπερόπουλος τυγχάνει αναπληρωτής γραμματέας Παραγωγικών Τάξεων της ΝΔ, τον οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, συμβουλεύτηκε η Συγγρού για να συντάξει το συγκεκριμένο Non paper.

Η ΝΔ επισημαίνει ότι η άσκηση επαγγέλματος ταξί μόνο με τη μορφή ΑΕ ή ΕΠΕ «είναι αντισυνταγματική γιατί περιορίζει την ελευθερία άσκησης επαγγέλματος με οποιαδήποτε μορφή το επιθυμεί κάποιος», σύμφωνα με το άρθρο 5 του Συντάγματος. Επίσης, τονίζει ότι η εν λόγω πρόνοια προσκρούει στον Ν. 3919/2011 για την απελευθέρωση των επαγγελμάτων,

Επίσης, στο non paper αμφισβητείται το αμεταβίβαστο των αδειών, σημείωνοντας ότι η εν λόγω διάταξη μπορεί να έχει πεδίο εφαρμογής μόνο για τις νέες άδειες. «Οι παλαιές άδειες είναι όλες αγορασμένες και επομένως η ρύθμιση αυτή απαξιώνει ατομική περιουσία» σημειώνει η ΝΔ και επισημαίνει ότι τέτοια ρύθμιση είχε γίνει μόνο επί της δικτατορίας των συνταγματαρχών.

Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης επισημαίνει ότι στην Αθήνα κυκλοφορούν 13.500 ταξί από τα οποία περίπου τα 7.000 είναι συνιδιοκτησίες, δηλαδή ανήκουν σε δύο ιδιοκτήτες ή και περισσότερους, στις περιπτώσεις κληρονομίας. «Άρα, με την πρώτη εφαρμογή του νόμου θα κυκλοφορήσουν περίπου άλλα 7.500 ταξί» αναφέρει η ΝΔ και προβλέπει ότι «δηλαδή, στην Αθήνα, μόνο εξ αυτού του λόγου, θα κυκλοφορούν 21.000 ταξί. Ετσι, η Αθήνα θα μετατραπεί σε ένα απέραντο parking, πράγμα που επεσήμαναν και οι συγκοινωνιολόγοι, πριν ακόμη δημοσιοποιηθεί το νομοσχέδιο. Αν σε αυτά προστεθούν και μερικές χιλιάδες νέων αδειών, αντιλαμβάνεται κανείς τις επιπτώσεις, τόσο στο κυκλοφοριακό, όσο και στο περιβάλλον» αναφέρεται στο κείμενο που διένειμε η αξιωματική αντιπολίτευση.

Η ΝΔ υποστηρίζει ότι ο τρόπος χορήγησης των αδειών θα οδηγήσει στη δημιουργία καρτέλ, πιθανολογώντας ότι το παράβολο απόκτησης άδειας παροχής υπηρεσιών (ΑΠΥ) θα κυμαίνεται από 15.000 έως 40.000 ευρώ και ποντάροντας στο ότι «η διαβάθμιση θα αφορά στην περιοχή που θα χορηγηθεί η συγκεκριμένη άδεια».

Και σημειώνει ότι «για κάθε επιπλέον άδεια θα καταβάλλεται παράβολο 5.000 ευρώ», το οποίο, όμως, είναι λάθος, καθώς μπερδεύει το παράβολο της ΑΠΥ με το κόστος της άδειας κυκλοφορίας. «Αυτό θα δώσει το δικαίωμα σε όσους έχουν οικονομική δυνατότητα να αποκτήσουν όσες άδειες επιθυμούν με 5.000 ευρώ» αναφέρει η ΝΔ.

Επίσης, στηριζόμενη στην ίδια υπόθεση, τονίζει ότι θα επιτρέπεται, μετά από ένα χρόνο λειτουργίας σε συγκεκριμένη περιοχή να μεταφερθεί η έδρα σε άλλη περιοχή, όπου «προφανώς οι άδειες θα έχουν πληρωθεί με μεγαλύτερη τιμή». «Άρα, ο αριθμός αυτός, που είναι προς το παρόν άγνωστος, θα προστεθεί στις μεγάλες πόλεις (Αθήνα , Θεσσαλονίκη κλπ)» αναφέρεται στο κείμενο.

«Με την ένταξη των αυτοκινητιστών σε εταιρείες, είναι σίγουρο ότι οι οικονομικά αδύνατοι, μη μπορώντας να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους, θα αναγκαστούν να πωλήσουν τις μετοχές τους, έναντι εξευτελιστικού τιμήματος, με αποτέλεσμα οι μετοχές ή τα εταιρικά μερίδια να συγκεντρωθούν στα χέρια λίγων» πιθανολογεί η ΝΔ.

Στα ταξί ειδικής μίσθωσης η ΝΔ συμφωνεί με τη θέσπισή τους, όμως κάνει λόγο για «ευνοϊκές και σκανδαλώδεις» ρυθμίσεις, καθώς, υποστηρίζει ότι «για την χορήγηση των αδειών αυτών δεν προβλέπεται η καταβολή οποιουδήποτε τιμήματος», το οποίο δεν ισχύει, καθώς θα χρειάζονται άδεια παροχής υπηρεσιών.

Επίσης, τονίζει ότι τα συγκεκριμμένα αυτοκίνητα θα αποσύρονται μετά από 12 χρόνια σε αντίθεση με τα υπόλοιπα ταξί, που θα βγαίνουν από τον δρόμο σε 10 χρόνια (Αθήνα και Θεσσαλονίκη). Στις υπόλοιπες περιοχές θα εξέρχονται από την αγορά ταξί σε 15 χρόνια.

Η αξιωματική αντιπολίτευση αναφέρει ότι τα προμισθωμένα οχήματα θα λειτουργούν με πανελλαδική εμβέλεια, κάτι που θα μετατρέψει «ολα τα ενοικιαζόμενα επιβατικά αυτοκίνητα» σε ταξί. Ωστόσο, η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση που δεν επιτρέπει την ενοικίαση οχήματος μετά οδηγού, κάτι που έχει θέσει κατ' επανάληψη πολλές φορές ο τουριστικός κλάδος.

Η ΝΔ χαρακτηρίζει παράλογο και ύποπτο το παρατηρητήριο ταξί δημοσίας χρήσης, που προβλέπεται από τον νόμο, καθώς όπως λέει, «συστήνεται άλλο ένα όργανο, που θα συνεπάγεται πρόσθετο οικονομικό κόστος, για να… "παρατηρεί" τις συνέπειες από την εφαρμογή του νόμου κάθε εξάμηνο. Αυτό και μόνον αποδεικνύει την προχειρότητα με την οποία νομοθετεί ο κ. Ραγκούσης. Διότι, η επιβάρυνση στο περιβάλλον, στο κυκλοφοριακό, στην υγεία των πολιτών και σε ό,τι οικονομικά συνεπάγονται αυτά, είναι δεδομένη. Άρα, πριν νομοθετήσει, θα έπρεπε αυτά τα στοιχεία να τα έχει ήδη στα χέρια. Τώρα, θα αφήσει να περάσει ένα εξάμηνο, τουλάχιστον, και αφού έχουν εκδοθεί χιλιάδες επιπλέον άδειες ταξί για να διαπιστώσει το πρόβλημα. Κι όταν το διαπιστώσει (που είναι βέβαιο), τι θα κάνει; Θα καταργήσει τις άδειες;» αναφέρεται στο κείμενο.

Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης θεωρεί επίσης ότι η αντικατάσταση οχήματος «δεν μπορεί να εφαρμοστεί γιατί είναι αντίθετη στην κοινοτική νομοθεσία. Αυτό άλλωστε είχε ισχυριστεί η κυβέρνηση και στους ιδιοκτήτες φορτηγών όταν της είχε υποβληθεί αυτό το αίτημα. Η αγορά ενός αυτοκινήτου κοστίζει σήμερα το πολύ 30.000 ευρώ. Επομένως, αν δεν τους κοροϊδεύουν, δεν πρόκειται να το εφαρμόσουν» λέει.

Επίσης, η ΝΔ επισημαίνει ότι τα φορολογικά κίνητρα και οι φοροαπαλλαγές δεν καθορίζονται στο νομοσχέδιο και είναι άγνωστα και ασαφή.

Ακόμη, παρατηρεί ότι «δημιουργούνται Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου, ειδικά για τα ταξί». «Δηλαδή, θα έχουμε άλλα κλιμάκια για ταξιτζήδες, άλλα για φορτηγατζήδες, άλλα για λεωφορειούχους. Πρόσθετοι φορείς και επιπλέον κόστος» λέει.

Επίσης, τονίζει ότι πειθαρχικά συμβούλια ήδη λειτουργούν, «αλλά ουσιαστικός έλεγχος δεν μπορεί να γίνει, καθώς δεν υπάρχουν τα ειδικά όργανα ελέγχου».

Επιπροσθέτως, επαναφέρει την πρότασή της για ενιαίο φορέα συγκοινωνιών.

Επιστροφή στο “Πολιτική”