• Το Γνωρίζατε;
  • Οι περισσότεροι λαοί είχαν θεοποιήσει τα ηφαίστεια: οι Έλληνες είχαν τον Ήφαιστο, οι Ρωμαίοι τον Βουλκάνο, οι Πολυνήσιοι την πανέμορφη και οξύθυμη θεά Πέλε και οι Ινδιάνοι τους θεούς Λάο και Σκελ.

Με 2,4 δισ. χρηματοδοτούν τα διόδια 5 αυτοκινητοδρόμους

Συντονιστής: Agrafos

Άβαταρ μέλους
Agrafos
Γενικός Συντονιστής
Γενικός Συντονιστής
Χωρίς σύνδεση
Δημοσιεύσεις: 2932
Εγγραφή: Δευ 13 Ιούλ 2009, 02:53
Τοποθεσία: Αθήνα
Γένος:
Επικοινωνία:
Ελλάδα

Με 2,4 δισ. χρηματοδοτούν τα διόδια 5 αυτοκινητοδρόμους

Δημοσίευση από Agrafos »


Στα 2,4 δισ. ανέρχεται η χρηματοδοτική συμβολή των διοδίων στην κατασκευή των 5 σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων της χώρας (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Νέα Οδός, Κεντρική Οδός, Μορέας, Ολυμπία Οδός), αποτελώντας ουσιαστικά το «οξυγόνο» των συμβάσεων παραχώρησης.

Η κατασκευή των 5 αυτοκινητοδρόμων θα κοστίσει συνολικά 8,7 δις. ευρώ, εκ των οποίων 2,3 δις. προέρχονται από το Δημόσιο, 3,3 δις. από τις τράπεζες (τα δάνεια αυτά έχουν χορηγηθεί στις κατασκευαστικές εταιρείες, οι οποίες υποχρεούνται να τα αποπληρώσουν), 800 εκατ. από τα ίδια κεφάλαια των κατασκευαστικών εταιρειών και 2,4 δις. από τα διόδια.

Ως τις αρχές του 2011, είχαν καταβληθεί 3,1 δις. ευρώ, εκ των οποίων 984 εκατ. προέρχονται από το Δημόσιο, 550 εκατ. από τα διόδια, 500 εκατ. από τους παραχωρησιούχους και 812 εκατ. από δάνεια.

«Τα έργα αυτά σχεδιάστηκαν και συμβασιοποιήθηκαν με βάση το αξίωμα ότι ο χρήστης είναι αυτός, ο οποίος κυρίως θα σηκώσει το βάρος της χρηματοδότησης για την κατασκευή τους και λιγότερο ο φορολογούμενος μέσω του κρατικού προϋπολογισμού.

Στην πραγματικότητα ένα ποσοστό 73% της συνολικής χρηματοδότησης αναμένεται να προέλθει από τους χρήστες, μέσω της είσπραξης των διοδίων. Το υπόλοιπο 26,5% περίπου, προέρχεται από το φορολογούμενο πολίτη μέσω του προϋπολογισμού. Βεβαίως, στο ποσό αυτό, με το οποίο το Δημόσιο συμμετέχει, περιλαμβάνεται και η κοινοτική χρηματοδότηση», ανέφερε, στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου για τους 5 αυτοκινητοδρόμους, ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας.

Οι αρχικές συμβάσεις, οι οποίες υπογράφτηκαν το 2007, προέβλεπαν την ολοκλήρωση των έργων το 2014, κάτι το οποίο καθίσταται αδύνατο.

Επομένως, όπως στην περίπτωση της Ολυμπίας Οδού, εκτιμάται ότι θα δοθούν παρατάσεις για (τουλάχιστον) 2 έτη.

Έρχονται μειώσεις διοδίων 25-30% τα επόμενα 3 έτη

Τη μείωση της τιμής, όλων των διοδίων, κατά 25% - 30% για τρία χρόνια, αλλά και τη μείωση στα υπό κατασκευή τμήματα κατά 50%, προτείνει το υπουργείο Υποδομών στις κατασκευάστριες κοινοπραξίες των πέντε αυτοκινητοδρόμων.
Χθες, οι υπουργοί Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου και Υποδομών Δημήτρης Ρέππας ανακοίνωσαν τη δημιουργία ενός ειδικού λογαριασμού στην Τράπεζα της Ελλάδος, ύψους 500 εκατ. ευρώ, ως εγγύηση για τη συνέχιση της άμεσης δανειοδότησης των εταιριών, αλλά και τη δημιουργία μίας εταιρείας ειδικού σκοπού («Ελληνικοί Αυτοκινητόδρομοι»), με κεφάλαιο την τιτλοποίηση των μελλοντικών εσόδων από τα διόδια.

Το συγκεντρωθέν ποσό, το οποίο υπολογίζεται σε 20 δις. ευρώ (οι συμβάσεις παραχώρησης έχουν 30ετή διάρκεια), θα χρησιμοποιηθεί και για τη μείωση του δημόσιου χρέους.

Το υπουργείο Υποδομών ευελπιστεί να έρθει άμεσα σε συμφωνία με τις κατασκευαστικές εταιρείες και τις τράπεζες, προκειμένου οι μειώσεις των διοδίων να εφαρμοστούν την εορτή του Πάσχα.
Ποτέ μην ρωτάς... την ηλικρινή άποψη ενός ενημερωμένου!!!!

Επιστροφή στο “Οικονομία”