• Το Γνωρίζατε;
  • Η γιαπωνέζικη πολεμική επιχείρηση «Φου-Γκο» είχε ως στόχο να πλήξει το εσωτερικό των Η.Π.Α. με 9.000 μπαλόνια από ριζόχαρτο, γεμάτα υδρογόνο. Τελικά, μόνο ένα πέτυχε την αποστολή του, σκοτώνοντας μια γυναίκα και πέντε παιδιά στο Όρεγκον!

Φουρτούνες στην ακτοπλοΐα για τα χειμερινά δρομολόγια

Συντονιστές: Airetikos, Agrafos

Aris
Συντονιστής
Συντονιστής
Χωρίς σύνδεση
Δημοσιεύσεις: 815
Εγγραφή: Δευ 13 Ιούλ 2009, 03:06
Τοποθεσία: Athens

Φουρτούνες στην ακτοπλοΐα για τα χειμερινά δρομολόγια

Δημοσίευση από Aris »


Τοπίο στην ομίχλη θυμίζει το θέμα των ακτοπλοϊκών δρομολογίων κατά την χειμερινή περίοδο με αποτέλεσμα να προκαλεί ιδιαίτερη ανησυχία στους κατοίκους των νησιών. Στελέχη του αρμόδιου υπουργείου σημείωναν πάντως ότι «στόχος είναι κανένα νησί να μην μείνει χωρίς πλοίο».

Υπενθυμίζεται ότι συνολικά 35 άγονες γραμμές βρίσκονται σε εκκρεμότητα, εκ των οποίων 22 αφορούν την Διεύθυνση Θαλάσσιων Συγκοινωνιών και 13 τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής καθώς στις 31 Οκτωβρίου λήγουν οι ισχύουσες συμβάσεις της περιόδου 2010 - 2011 και μέχρι στιγμής δεν έχουν ολοκληρωθεί οι σχετικοί διαγωνισμοί για την υπογραφή των νέων συμβάσεων.

Παράλληλα λόγω των χαμηλών μισθωμάτων υπάρχει ενδεχόμενο κάποια δρομολόγια να μην προσελκύσουν το ενδιαφέρον ακτοπλοϊκών εταιρειών.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι φέτος τα κονδύλια τα οποία θα διατεθούν αναμένεται να φτάσουν τα 93 εκατομμύρια ευρώ ενώ οι περσινές επιδοτήσεις ήταν 110 εκατομμύρια ευρώ.

Στο θέμα αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας κ. Μάρκος Φόρος και ο αντιπρόεδρος κ. Μιχάλης Σακέλλης κατά την διάρκεια συνέντευξης Τύπου που δόθηκε την Τρίτη.

Όπως ειπώθηκε από τον κ. Σακέλλη θα υπάρξουν αλλαγές στο τοπίο που θα περιλαμβάνουν μειώσεις δρομολογίων. Έκανε λόγο για εταιρείες που δεν μπορούν να πληρώσουν το υψηλό κόστος των καυσίμων και για την άρνηση των τραπεζών να χορηγήσουν δάνεια στις εταιρείες που ασχολούνται με την ακτοπλοΐα. Μάλιστα ο κ. Φόρος σημείωσε πως το 55% των λειτουργικών εξόδων του πλοίου είναι το κόστος για το πετρέλαιο.

Απαντώντας σε ερώτηση εάν σκέφτονται να προχωρήσουν σε πωλήσεις πλοίων είπε ότι δεν υπάρχει μια τέτοια προοπτική καθώς είναι πολύ χαμηλά σε διεθνές επίπεδο ενώ αναφερόμενος στο ενδεχόμενο μετά το τέλος Οκτωβρίου που λήγουν οι σχετικές συμβάσεις για τα δρομολόγια να ανατεθούν απευθείας από το αρμόδιο υπουργείο για το χρονικό διάστημα μέχρι να προκηρυχθεί διαγωνισμός τόνισε ότι οι εταιρείες δεν είναι υποχρεωμένες να τις εφαρμόσουν.

Συμπλήρωσε πως αρκετές επιχειρήσεις αν και εξοφλήθηκαν για το 2010 εντούτοις ακόμα δεν έχουν πάρει χρήματα για το 2011 και επεσήμανε πως «ένα δρομολόγιο δημόσιας υπηρεσίας δεν θα δεχόταν να το κάνει ο επιχειρηματίας αν δεν υπήρχε η οικονομική ενίσχυση λόγω κόστους».

Από την πλευρά του κ. Φόρος σημείωσε πως δεν θα μείνουν χωρίς πλοία τα νησιά αλλά η κατάσταση που θα διαμορφωθεί με την συχνότητα των δρομολογίων δεν θα έχει καμία σχέση με την σημερινή.

Κατά την διάρκεια της συνέντευξης Τύπου ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ αναφέρθηκε και στην ενδεχόμενη απεργία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας λέγοντας πως θα είναι κρίμα να γίνει καθώς θα επηρεάσει σημαντικά την ακτοπλοΐα κάνοντας λόγο για «υπο...κινηματικά σωματεία που επηρεάζουν την πλειοψηφία».

Σε Ετήσια Μελέτη για την Ελληνική Ακτοπλοΐα που παρουσιάστηκε στις αρχές του Αυγούστου από την εταιρεία XRTC για την ακτοπλοΐα σημειώνονταν στο θέμα των επιδοτήσεων ότι: «Η έλλειψη κρατικών πόρων λόγω της δύσκολης οικονομικής κατάστασης που βρίσκεται η χώρα μας οδηγεί σε κίνδυνο την εξυπηρέτηση των νησιωτικών γραμμών για την χειμερινή περίοδο» και συμπληρώνει πως «παρά το γεγονός ότι οι συνολικές επιδοτήσεις είναι ασφαλώς πιο μεγάλες από την προηγούμενη 5ετια πρέπει να τονισθεί ότι η εξυπηρέτηση των γραμμών κατά τους χειμερινούς μήνες παραμένει ιδιαιτέρως ζημιογόνα και είναι πιθανόν πολλές εταιρείες να σταματήσουν να αναλαμβάνουν το δύσκολο έργο υπό τις παρούσες δυσμενείς συνθήκες».

Ακόμη αναφέρεται ότι «μία πιθανή έξοδος για τη βιωσιμότητα των εταιριών είναι η εκμετάλλευση των πλοίων τους σε αγορές με μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη και η αντικατάσταση αυτών των πλοίων που θα φύγουν με πιο φθηνά και ανταγωνιστικά πλοία έστω κι αν είναι μεγαλύτερης ηλικίας».

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Γιώργος Ξηραδάκης επεσήμανε ότι θα πρέπει η κοινωνία, κυρίως όσοι ταξιδεύουν με πλοία και οι κάτοικοι των νησιών, να αντιληφθούν και να κατανοήσουν πως για να επιβιώσει η ελληνική ακτοπλοΐα θα πρέπει να γίνουν λιγότερα δρομολόγια ή να ταξιδεύουν τα πλοία με μικρότερες ταχύτητες και να τροποποιηθούν γενικότερα οι παρεχόμενες υπηρεσίες.

Πρόσθεσε ακόμα ότι με την τροποποίηση των δρομολογίων θα υπάρξει «τραυματισμός» της εθνικής οικονομίας καθώς θα πληγεί σημαντικά η τοπική ανάπτυξη και πρόσθεσε πως μια από τις σκέψεις που υπάρχουν σε παράγοντες της ακτοπλοΐας είναι η αναδιάρθρωση της οργανικής σύνθεσης των πλοίων ανάλογα με τον αριθμό των επιβατών, κάτι που συναντά όμως την αντίδραση της ΠΝΟ.

Επιστροφή στο “Κοινωνία”