«Κατέβασαν» ταχύτητες οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας όσον αφορά τον μεταξύ τους ανταγωνισμό τις τελευταίες δύο εβδομάδες και πιθανότατα θα «φρενάρουν» ακόμη περισσότερο μέχρι το τέλος Αυγούστου. Άλλωστε, η εποχή δεν είναι και η πλέον κατάλληλη για …μάχες χαρακωμάτων, όπως αυτές που έζησε η αγορά από τις αρχές του 2010.
Ενδεχομένως, στη μείωση της έντασης να παίζει ρόλο και η θερινή ραστώνη και η έναρξη των καλοκαιριών αδειών. Όμως, το πιθανότερο είναι πως κύριος λόγος είναι η ανησυχία που υπάρχει σε όλες τις εταιρείες για τη μείωση των εσόδων τους ελέω της οικονομικής κρίσης. Το δεύτερο τρίμηνο του 2010 ήταν από τα χειρότερα δυνατά με την πτώση των εσόδων να κινείται σε διψήφια ποσοστά και στις τρεις εταιρείες. Η Wind ανακοίνωσε και επίσημα ότι τα έσοδα της στο δίμηνο Απριλίου – Μαϊου έπεσαν κατά 27,5% και τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ήταν κάτω κατά 54%. Όμως, και οι άλλες δύο εταιρείες δεν είναι σε πολύ καλύτερη κατάσταση. Στη Vodafone εκτιμάται ότι η μείωση είναι στο 20%, ενώ στην Cosmote κινείται στο –10%. Αν λάβει κανείς υπόψη ότι και το 2009 ήταν χρονιά πτώσης, είναι κατανοητό γιατί πρέπει να αρχίσει το «μάζεμα».
Η αρχή γίνεται από τις επιδοτήσεις συσκευών. Η άποψη ότι οι επιδοτήσεις συσκευών πρέπει να καταργηθούν υπάρχει εδώ και χρόνια, όμως, ουδείς τόλμησε να κάνει αυτό το βήμα, γνωρίζοντας ότι αν δεν ακολουθήσουν και οι άλλοι δύο, το μόνο που θα κερδίσει είναι να …χάσει πελάτες, και μάλιστα εκείνους που έχουν υψηλό ARPU. Όμως, η «τρέλα» του β’ τριμήνου οπότε υπήρξαν διπλές και τριπλές επιδοτήσεις δεν μπορούσε να συνεχιστεί.
Το αποτέλεσμα είναι τον Ιούλιο να έχει υπάρξει μία εκλογίκευση των επιδοτήσεων σε επίπεδα που χαρακτηρίζονται ανεκτά. Και η μείωση των επιδοτήσεων πρόκειται να συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες της χρονιάς με τις εταιρείες να δίνουν έμφαση σε συγκεκριμένα μοντέλα. Προσέξτε κιόλας ότι μία ακόμη τάση που υπάρχει είναι η μείωση του αριθμού των συσκευών που διατίθενται από τις αλυσίδες που ελέγχουν οι τρεις πάροχοι. Στο εξής, σε κάθε κατάστημα δεν θα υπάρχουν περισσότερες από 40-50 συσκευές από όλους τους κατασκευαστές. Κάτι που γίνεται και λόγους που σχετίζονται με θέματα logistics εκτός από μάρκετινγκ.
Για όσους δεν πιστεύουν ότι η ένταση του ανταγωνισμού δεν έχει πέσει, ας ρίξουν μία ματιά στις διαφημίσεις των εταιρειών. Οι καμπάνιες του Ιουλίου ασχολούνται περισσότερο με την κάλυψη και τα πακέτα mobile broadband παρά με το πώς θα δείξουν ότι τα δικά τους πακέτα είναι καλύτερα σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Λίγο η Vodafone προσπαθεί να σπρώξει τις καρτοκινητές προτάσεις της, αλλά αυτό που γίνεται δεν έχει καμία σχέση με το πρόσφατο παρελθόν.
Η αγορά δείχνει να ηρεμεί προκειμένου να δει πως θα αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης. Οι καταναλωτές γνωρίζουν ότι οι τηλεπικοινωνιακές δαπάνες είναι ένας τομέας όπου μπορούν να εξοικονομήσουν χρήματα και προσπαθούν να το εκμεταλλευτούν. Και οι εταιρείες καλούνται να προσαρμοστούν σε αυτό. Ή μήπως είναι τυχαίο ότι καμία εταιρεία δεν προσπάθησε να απορροφήσει την αύξηση του ΦΠΑ στο 23%;
-
- Το Γνωρίζατε;
-
- Η παλιότερη τοιχογραφία βρέθηκε στην Ιταλία και είναι ηλικίας 35.000 ετών. Αναπαριστά δύο ζώα κι έναν άνθρωπο που φορά μάσκα!
Ηρεμεί ο ανταγωνισμός στην κινητή τηλεφωνία
Συντονιστές: Argosxolos, Agrafos
- Agrafos
- Γενικός Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 2932
- Εγγραφή: Δευ 13 Ιούλ 2009, 02:53
- Τοποθεσία: Αθήνα
- Γένος:
- Επικοινωνία:
Ηρεμεί ο ανταγωνισμός στην κινητή τηλεφωνία
Ποτέ μην ρωτάς... την ηλικρινή άποψη ενός ενημερωμένου!!!!