Θέμα ημερών αποτελεί, σύμφωνα με πληροφορίες, η ανακοίνωση για το πρώτο κλείσιμο εταιρείας εμπορίας πετρελαιοειδών, η οποία ουσιαστικά έχει ήδη αναστείλει τη λειτουργία της εξαιτίας της κρίσης και της ασφυξίας που έχει δημιουργήσει η μείωση της κατανάλωσης, η αυστηροποίηση στην πολιτική πιστώσεων των διυλιστηρίων και τα "φέσια" από τους πρατηριούχους.
Οι φήμες υπογραμμίζουν ότι το δίκτυο της συγκεκριμένης εταιρείας (περί τα 90 πρατήρια, όχι ιδιόκτητα) που βρίσκεται μεταξύ των 10 μικρότερων εταιρειών της αγοράς, αναμένεται να προσαρτηθεί στο μεγαλύτερο μέρος του από μεσαία ανερχόμενη εταιρεία του κλάδου εμπορίας.
Η αγορά
Σύμφωνα με πηγές του ομίλου των ελληνικών πετρελαίων, η αγορά καυσίμων το 2010 έκλεισε με αρνητικό πρόσημο -8,4% για τις βενζίνες, - 11,2% για το diesel κίνησης και – 12,6% για το πετρέλαιο θέρμανσης. Αλλά και η νέα χρονιά η ύφεση που πλήττει τον κλάδο συνεχίζεται. Το Φεβρουάριο τα πρώτα στοιχεία δείχνουν μείωση της ζήτησης που φτάνει στο πιο μεγάλο ποσοστό από την έναρξη της κρίσης τον περασμένο Απρίλιο μέχρι σήμερα. Η μείωση των πωλήσεων φτάνει στο -20% με τη μεγαλύτερη κρίση να πλήττει τις βενζίνες, ακολουθεί το diesel κίνησης ενώ η μικρότερη υποχώρηση αφορά στο πετρέλαιο θέρμανσης.
Πρατήρια
Ηπιότερες είναι πάντως οι εκτιμήσεις του ομίλου των ΕΛΠΕ για τα λουκέτα στα πρατήρια. Περίπου 600 με 700 πρατήρια παραμένουν σήμερα κλειστά καθώς κάποια πρατήρια που είχαν κλείσει το προηγούμενο διάστημα, βρήκαν τα απαραίτητα κεφάλαια κίνησης για να προμηθευτούν καύσιμα και να συνεχίσουν τη λειτουργία τους. Όσο για την πολιτική πιστώσεων, αυτή ποικίλλει: μπορεί οι συναλλαγές να γίνονται απολύτως τοις μετρητοίς για κάποιους «επισφαλείς» πελάτες των εταιρειών εμπορίας, μπορεί όμως να συνεχίζονται κάποιες πιστώσεις για τα «νοικοκυρεμένα πρατήρια».
Λαθρεμπόριο
Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι δεν έχουν εισακουστεί οι προτάσεις του κλάδου για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου. «Δεν μπορούμε να προσδιορίσουμε επακριβώς το πόσο έχει μεγαλώσει το πρόβλημα, όμως με τους σημερινή υψηλή φορολογία το κίνητρο έχει αυξηθεί και για κάθε λίτρο, οι λαθρέμποροι κερδίζουν ένα ευρώ» τονίζει παράγοντας της αγοράς καυσίμων. Εμείς καταθέσαμε τις προτάσεις μας και έκτοτε αγνοείται η τύχη τους, σημειώνει χαρακτηριστικά.
-
- Το Γνωρίζατε;
-
- Το πιο μεγάλο χαρτονόμισμα του κόσμου φτιάχτηκε στην Κίνα το 14° αιώνα και είχε διαστάσεις 22,8 x 33 εκατοστά.
Δραματική η κατάσταση στα καύσιμα
Συντονιστής: Agrafos