• Το Γνωρίζατε;
  • Το 1967, το εσωτερικό σημείωμα της CIA που αναφερόταν στα σχέδια για τη δολοφονία του Φιντέλ Κάστρο περιλάμβανε 133 σελίδες.

Εσωτερικό «σφυροκόπημα» κατά Ραγκούση για τα ταξί

Συντονιστής: Agrafos

Άβαταρ μέλους
Agrafos
Γενικός Συντονιστής
Γενικός Συντονιστής
Χωρίς σύνδεση
Δημοσιεύσεις: 2932
Εγγραφή: Δευ 13 Ιούλ 2009, 02:53
Τοποθεσία: Αθήνα
Γένος:
Επικοινωνία:
Ελλάδα

Εσωτερικό «σφυροκόπημα» κατά Ραγκούση για τα ταξί

Δημοσίευση από Agrafos »


Τις έντονες αντιδράσεις τους στην απόσυρση του σχεδίου προεδρικού διατάγματος Ρέππα για τη ρύθμιση της αγοράς των ταξί εκδήλωσαν χθες στον υπουργό Υποδομών, κ. Ι. Ραγκούση με τον πλέον έντονο τρόπο βουλευτές του Κοινοβουλευτικού Τομέα Εργασίας (ΚΤΕ) Μεταφορών του ΠαΣοΚ. Σε μία προσέλευση - ρεκόρ, η οποία ξεπέρασε τους 40 βουλευτές, οι βουλευτές άσκησαν δριμύτατη κριτική κατά του κ. Ραγκούση, κάνοντας λόγο έως και για κυβερνητικό «λούνα παρκ»(!) στο ζήτημα των ταξί, ενώ ειπώθηκαν και άλλοι βαρύτατοι χαρακτηρισμοί. Από την πλευρά του, ο κ. Ραγκούσης επέμεινε στην ορθότητα της πρωτοβουλίας του, υπενθυμίζοντας στους βουλευτές ότι όλοι τους υπερψήφισαν τον νόμο για την απελευθέρωση των επαγγελμάτων, ενώ κατηγόρησε τους αυτοκινητιστές για την αναστάτωση των ημερών, αλλά και τη ΝΔ για την παροχή πολιτικής κάλυψης στις κινητοποιήσεις τους.

«Πολύ σπέκουλα»

«Γνωρίζετε ότι είχα συνεννοηθεί να ενημερώσω το ΚΤΕ προτού δημοσιοποιηθεί το αίτημα των συναδέλφων, γιατί περιμένω και τις δικές σας προτάσεις» είπε στην αρχική του τοποθέτηση ο κ. Ραγκούσης, ο οποίος, αναφερόμενος στον κ. Ρέππα, δήλωσε: «Ο Δημήτρης είναι φίλος μου κι επειδή έχει γίνει πολύ σπέκουλα, πρέπει να ξεκαθαριστεί το εξής: Δεν θα υπήρχε διάταγμα Ρέππα, αλλά διάταγμα Ραγκούση. Αυτό θα έφερε για πάντα τη δική μου υπογραφή. Οπως εκείνος δεν με πίεσε να υπογράψω το Π.Δ. για τα ταξί, έτσι κι εγώ δεν μπορώ να τον υποχρεώσω να εφαρμόσει την πρότασή μου για το μισθολόγιο, ή το νέο πειθαρχικό δίκαιο των δημοσίων υπαλλήλων». Επίσης, ο υπουργός Υποδομών τόνισε ότι ο νόμος για την απελευθέρωση των επαγγελμάτων (Ν. 3919) «αποτελεί βασική κυβερνητική πολιτική και μας δεσμεύει όλους».

Ο κ. Ραγκούσης υποστήριξε ότι είναι οι αυτοκινητιστές που ευθύνονται για την αναστάτωση των ημερών. «Ενώ είχαμε συμφωνήσει για διάλογο, οι ιδιοκτήτες προχώρησαν σε γενική συνέλευση, αποφάσισαν κλείσιμο αεροδρομίων, δρόμων, λιμανιών και αρχαιολογικών χώρων. Παρότι απέναντί μας είχαν δεσμευθεί ότι θα κάνουνε διάλογο, τη στιγμή που δεν έχουν ακούσει ποιες είναι οι προτάσεις μας. Δεν μπορούν να εξηγήσουν λογικά το πώς τη μία μέρα κατέθεσαν προτάσεις και την επόμενη, χωρίς δική μας απάντηση, προχώρησαν στους αποκλεισμούς αεροδρομίων και λιμανιών» είπε στους βουλευτές της συμπολίτευσης.

«Περιμένω τις προτάσεις σας»

Ο κ. Ραγκούσης κατηγόρησε τη ΝΔ, η οποία, όπως είπε, «στηρίζοντας την τακτική του εκβιασμού, ζητάει να μην εφαρμοστεί ένας νόμος που το ελληνικό κοινοβούλιο ψήφισε». Επίσης, τόνισε ότι η απελευθέρωση του επαγγέλματος επήλθε στις 2 Ιουλίου, σύμφωνα με τον εν λόγω νόμο, ενώ τόνισε: «Είμαστε στη διαδικασία συγκέντρωσης και επεξεργασίας των προτάσεων των ενδιαφερόμενων φορέων. Είμαστε έτοιμοι και σύντομα θα κάνουμε οργανωμένο διάλογο με όλους. Περιμένω και τις δικές σας προτάσεις».

Ο υπουργός Υποδομών ξεκαθάρισε ότι στην Ευρώπη δεν υπάρχουν κοινοί κανόνες για την αγορά του ταξί, ενώ κατηγόρησε τους αυτοκινητιστές ότι «επιχείρησαν να πλήξουν καίρια την τουριστική οικονομία, επιχειρώντας να εκβιάσουν την κυβέρνηση», σημειώνοντας πως «όλοι οι παράγοντες του τουρισμού μού ζητούν να μην κάνω πίσω στο άνοιγμα των ταξί». Επίσης, ο κ. Ραγκούσης ενημέρωσε τους βουλευτές για την επίθεση που δέχθηκε ο πρόεδρος του σωματείου οδηγών ταξί, κ. Χρ. Πέτρου μετά τη συνάντηση που είχε μαζί του, καθώς και για το γεγονός ότι τόσο αυτός όσο και άλλα μέλη του διοικητικού συμβουλίου του σωματείου απολύθηκαν αμέσως.

Μαζική επίθεση από τους βουλευτές

Μιλώντας στους βουλευτές, ο κ. Ραγκούσης αιτιολόγησε τη μεταστροφή του, εξηγώντας ότι δεν προλάβαινε να υπογράψει το Π.Δ. του προκατόχου του, προκαλώντας την αντίδραση του κυρίας Βάσως Παπανδρέου η οποία σημείωσε: «Αυτά γίνονται σε μία ημέρα, Γιάννη».

Επίσης, ο βουλευτής Ηρακλείου, κ. Βασ. Κεγκέρογλου, ζήτησε να τεθεί ένα χρονοδιάγραμμα διαλόγου για το ζήτημα των ταξί, ενώ ο βουλευτής Σερρών, κ. Μιχ. Τζελέπης διερωτήθη τι άλλαξε στα δεδομένα της απελευθέρωσης των επαγγελμάτων, κάνοντας λόγο για άλλα μέτρα και άλλα σταθμά σε επαγγελματικές ομάδες, όπως οι συμβολαιογράφοι και οι φαρμακοποιοί, στους οποίους τηρείται το πληθυσμιακό κριτήριο. «Επρεπε να προλάβεις την πυροδότηση ακραίων αντιδράσεων» είπε στον υπουργό Υποδομών.

Ο κ. Ραγκούσης αντάλλαξε βαριές κουβέντες με τη βουλευτή Φθιώτιδος, κυρία Τόνια Αντωνίου. «Εχεις κάνει δηλώσεις υπέρ της αυτορρύθμισης του επαγγέλματος» του είπε η κυρία Αντωνίου. «Λες ό,τι λέει ο Θύμιος Λυμπερόπουλος!» της απάντησε ο υπουργός Υποδομών. Η κυρία Αντωνίου ζήτησε από τον υπουργό Υποδομών να ξεκαθαρίσει τη στάση που θα διατηρήσει στο ζήτημα των ταξί, τονίζοντας ότι «πάνω από όλα είναι η χώρα και όχι οι προσωπικές στρατηγικές. Πες ποια είναι η θέση σου! Ανέτρεψες κυβερνητική απόφαση. Ξέρουμε πολύ καλά τι ψηφίσαμε. Να σταματήσεις τις προβοκάτσιες! Σε είκοσι ημέρες έχει διαλυθεί η χώρα. Δεν είναι κακό να παραδεχθείς ότι κάνεις λάθος» σημείωσε η κυρία Αντωνίου.

«Πυροδοτούμε ένα κλίμα χωρίς να έχουμε κάτι να αντιπροτείνουμε. Τίθεται ζήτημα αξιοπιστίας για την κυβέρνηση. Πρέπει να υπάρξει κυβερνητική απόφαση για το θέμα» είπε ο βουλευτής Καρδίτσας, κ. Ν. Σαλαγιάννης. «Ανοιξες ένα μέτωπο με μία κοινωνική ομάδα χωρίς να έχεις πρόταση» τόνισε και ζήτησε να συγκληθεί η κυβερνητική επιτροπή για το ζήτημα. Υπενθυμίζεται ότι οι κ. Σαλαγιάννης και η κυρία Αντωνίου ήταν και αυτοί που κατέθεσαν ερώτηση στη Βουλή για το θέμα των ταξί.

Αντιδράσεις και από άλλους

Με αφορμή την παρουσία στον ΚΤΕ των γενικών γραμματέων δημοσίων έργων του υπ. Υποδομών, κ.κ. Ι. Οικονομίδη και Σ. Λαμπρόπουλου, ο βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Ν. Ζωίδης ρώτησε για την απουσία του αρμόδιου για τα ταξί γενικού γραμματέα Μεταφορών, κ. Χ. Τσιόκα. Σε παρέμβασή του ο βουλευτής Ιωαννίνων, κ. Ευ.Αργύρης διαπίστωσε ότι εάν δεν είχε γίνει ο ανασχηματισμός, τότε το Π.Δ. Ρέππα θα είχε προχωρήσει κανονικά, αναφερόμενος στη ραγδαία αυτή μεταστροφή.

Ο βουλευτής Β´ Αθηνών, κ. Ι Βούρος σημείωσε ότι ενώ στο εξωτερικό η κυβέρνηση κερδίζει την αξιοπιστία της, δεν συμβαίνει το ίδιο στο εσωτερικό. «Χρειάζεται μία συνέχεια συγκοινωνούντων δοχείων, αλλιώς θα είναι εύκολο να χαρακτηριστούμε σαν να βρισκόμαστε σε λούνα παρκ και να παίζουμε συγκρουόμενα» είπε χαρακτηριστικά. «Ως κοινοβουλευτική ομάδα έχουμε καταρρακωμένο ηθικό και πρέπει να βάλουμε πάτο στο βαρέλι» τόνισε ο κ. Βούρος.

Ο βουλευτής Αρκαδίας, κ. Οδ. Κωνσταντινόπουλος ζήτησε την άμεση συνεδρίαση των κυβερνητικών οργάνων διότι διαπίστωσε κενό στη λειτουργία της κυβέρνησης, ενώ ο βουλευτής Μεσσηνίας, κ. Δημ. Κουσελάς κάλεσε «να μην γινόμαστε βασιλικότεροι του βασιλέως» στο ζήτημα των αυτοκινητιστών.

Προτάσεις για τις άδειες

Ο βουλευτής Τρικάλων, κ. Χρ. Μαγκούφης εισήλθε απ' ευθείας στο «ψητό», προτείνοντας οι μεν νέες άδειες ταξί να είναι προσωποπαγείς και να έχουν διάρκεια 40 ετών, ενώ οι παλαιές να μεταβιβαστούν άπαξ στα τέκνα των αυτοκινητιστών. Μάλιστα, εισηγήθηκε την αύξηση της αναλογίας ταξί, κάτι που χαρακτήρισε αναγκαιότητα, ελλείψει ισχύρών μέσων μαζικής μεταφοράς, στα 3 ταξί ανά 1.000 κατοίκους στην Αθήνα, 2,5:1.000 στη Θεσσαλονίκη και 2:1.000 στην επαρχία. Επίσης, τόνισε ότι οι άδειες θα πρέπει να ανήκουν στο δήμσιο, υπογράμμισε ότι πλέον υπάρχει νομικό κενό στο ζήτημα της απελευθέρωσης των επαγγελμάτων και ότι θα χρειαστεί να εκδοθεί νόμος, ενώ σημείωσε ότι το πλαφόν που έβαζε το Π.Δ. Ρέππα στην κατοχή αδειών (5% σε Αθήνα - Θεσσαλονίκη, 10% στην επαρχία) δημιουργούσε μονοπωλιακό καθεστώς.

«Σαφώς το επάγγελμα πρέπει να ανοίξει, όχι όμως προς όφελος όσων εμπορεύονται άδειες, αλλά για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών και του τουρισμού. Πρέπει να υπάρξει ανακωχή και να δοθούν από το υπουργείο οι βασικές κατευθύνσεις του νομοθετήματος» τόνισε η βουλευτής Β' Αθηνών, κυρία Αννα Νταλάρα. «Η απόλυτη απελευθέρωση δίχως μεταβατικές διατάξεις ίσως δημιουργήσει πρόβλημα» είπε και κάλεσε να μπουν κριτήρια και προϋποθέσεις προς αποφυγήν δημιουργίας καρτέλ. «Ατυποι, άκαιροι, άσκοποι και ατυχείς» ήταν οι χειρισμοί του κ. Ραγκούση, κατά την βουλευτή Πέλλας, κυρία Θεοδώρα Τζάκρη. «Δεν ήσουν προετοιμασμένος» του είπε.

Υπέρ Ραγκούση

Την υποστήριξη του στον υπουργό Υποδομών σ τη σύγκρουση ενάντια στις συντεχνίες εκδήλωσε ο βουλευτής Β' Αθηνών, κ. Λ. Μίχος, ενώ να μην υποκύψει η κυβέρνηση στην πίεση των αυτοκινητιστών ζήτησε η βουλευτής Εβρου, κυρία Ολγα Ρενταρή. Επίσης, η βουλευτής Χίου, κυρία Ελπίδα Τσουρή παρατήρησε ότι εφ´ όσον η κυβέρνηση έχει επιβάλει σκληρά μέτρα λιτότητας στην κοινωνία, δεν θα πρέπει να είναι αναβλητική με το άνοιγμα των ταξί. Σύμφωνη με τη φιλοσοφία του υπουργού Υποδομών δήλωσε και η βουλευτής Τρικάλων, κυρία Σούλα Μερεντίτη, ενώ ο βουλευτής Ηλείας κ. Μιχ. Κατρίνης υπογράμμισε ότι το Π.Δ. Ρέππα δεν ήρθε προς συζήτηση στον ΚΤΕ Μεταφορών, άποψη την οποία συμμερίστηκε και ο κ. Μίχος. Την ανυπαρξία του κράτους κατά την διάρκεια των ακραίων κινητοποιήσεων υπογράμμισε ο βουλευτής Ηρακλείου, κ. Μαν. Στρατάκης.

Λήξη απεργίας έναντι χρονοδιαγράμματος

Η δευτερολογία του υπουργού Υποδομών ήταν για γερά νεύρα, καθώς τα αίματα άναψαν και ακούστηκαν βαριές κουβέντες στον ΚΤΕ Μεταφορών. Ο κ. Ραγκούσης δεν αποδέχθηκε το αίτημα των βουλευτών να ανοίξει από τώρα τα χαρτιά του, αποκρούοντας σειρά επιθέσεων και χαρακτήρισε την απεργία των αυτοκινητιστών αναιτιολόγητη, ζητώντας τη λήξη της με «αντάλλαγμα» ένα χρονοδιάγραμμα διαλόγου. Ο υπουργός Υποδομών επέμεινε ότι «θα προχωρήσουμε με κανόνες στην απελευθέρωση του επαγγέλματος».

Ο συντονιστής του ΚΤΕ, κ. Ι. Αμοιρίδης ενθάρρυνε τους αυτοκινητιστές να προσέλθουν στον διάλογο και να σταματήσουν την απεργία. Οπως τόνισε, επιθυμία των βουλευτών είναι να προχωρήσει η μεταρρύθμιση γρήγορα, όμως μέχρι τότε δεν θα πρέπει να εκδοθεί καμία άδεια, θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί ο διάλογος και η όποια νομοθετική πρωτοβουλία να αποτελέσει προϊον σύνθεσης.
Ποτέ μην ρωτάς... την ηλικρινή άποψη ενός ενημερωμένου!!!!

Επιστροφή στο “Πολιτική”