• Το Γνωρίζατε;
  • Η υψηλότερη θερμοκρασία που έχει καταγραφεί είναι 57,8 βαθμοί Κελσίου. Μάλιστα, σημειώθηκε δύο φορές: στις 13 Σεπτεμβρίου του 1922, στην Αλ Αζίζια της Λιβύης, και στις 11 Αυγούστου του 1933, στο Σεν Λούις του Μεξικού.

Μπλόκο στα μονοπώλια που έστηνε η MIG! .

Συντονιστής: Agrafos

Άβαταρ μέλους
Agrafos
Γενικός Συντονιστής
Γενικός Συντονιστής
Χωρίς σύνδεση
Δημοσιεύσεις: 2932
Εγγραφή: Δευ 13 Ιούλ 2009, 02:53
Τοποθεσία: Αθήνα
Γένος:
Επικοινωνία:
Ελλάδα

Μπλόκο στα μονοπώλια που έστηνε η MIG! .

Δημοσίευση από Agrafos »


Φορτώνεται με τεράστιες ζημιές ο όμιλος της Marfin, κερδισμένη η Aegean από την απαγόρευση του «γάμου» με την Olympic – Έρευνα από την Επιτροπή Ανταγωνισμού στην Ελλάδα για τις χρεώσεις των δύο εταιρειών ζητούν οι πιλότοι – «Σταματήστε το μονοπώλιο Vivartia-ΜΕΒΓΑΛ στο γάλα», λέει η ΠΑΣΕΓΕΣ – Παρέμβαση του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης για προστασία των κτηνοτρόφων ζητούν βουλευτές του ΠΑΣΟΚ

Σε μεγάλα εμπόδια προσκρούει η στρατηγική της Marfin Investment Group για τη δημιουργία μονοπωλίων στις αερομεταφορές και το γάλα, ώστε να μειώσει τα τεράστια βάρη που σωρεύουν στον ισολογισμό της οι ζημιές από την Olympic Air και την Vivartia. Ήδη το «μονοπώλιο των αιθέρων» μπλοκαρίστηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ στην Ελλάδα αυξάνονται οι πιέσεις για απαγόρευση της συγχώνευσης Vivartia-ΜΕΒΓΑΛ, παρότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού, πιστή στην πολιτική «χαλαρής» μεταχείριση μεγάλων συγκεντρώσεων, προσανατολίζεται να την επιτρέψει υπό όρους.

Παρότι η Aegean και ο όμιλος της MIG κινητοποίησαν μια από τις μεγαλύτερες νομικές εταιρείες στον κόσμο, τη βρετανική Freshfields, για να υπερασπισθούν έναντι της Κομισιόν το σχέδιο συγχώνευσης Aegean-Olympic, δεν κατάφεραν να βρουν φόρμουλα για να «ανάψει πράσινο» από τις Βρυξέλλες στη συγχώνευση.

Το σκληρό μονοπώλιο, με μερίδιο της τάξης του 95%, που θα δημιουργούσε η συγχώνευση στις πτήσεις εσωτερικού θα μπορούσε να «χαλαρώσει» μόνο αν γίνονταν δεκτά ακραία διορθωτικά μέτρα, που προτάθηκαν από την Κομισιόν, χωρίς να γίνουν δεκτά από τις εταιρείες: πώληση στόλου και του σήματος μιας από τις δύο εταιρείες σε ενδιαφερόμενο ανταγωνιστή στην εσωτερική αγορά ζήτησε η Κομισιόν, αλλά η πρόταση απορρίφθηκε –άλλωστε, εκφράζονται αμφιβολίες για το αν θα μπορούσε να βρεθεί ενδιαφερόμενος αγοραστής στις σημερινές συνθήκες.

Οι δύο εταιρείες θα συνεχίσουν τώρα την ανεξάρτητη πορεία τους, χωρίς να αποκλείουν μια προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο κατά της απόφασης της Κομισιόν, που όμως έχει ελάχιστες πιθανότητες επιτυχίας και θα απαιτήσει αρκετό χρόνο. Στο μεταξύ, όμως, η ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού καλείται να διερευνήσει αν υπάρχει παράνομη εναρμόνιση εμπορικής πολιτικής των δύο εταιρειών, καθώς σχετικό αίτημα έχει απευθύνει από καιρό ο τότε αρμόδιος υφυπουργός Μεταφορών, κ. Ν. Σηφουνάκης.

Τις καταγγελίες αυτές ενισχύουν και οι πιλότοι, που μέσω του συνδικαλιστικού τους οργάνου παρενέβησαν και στη διαδικασία ενώπιον της Κομισιόν, ζητώντας την απαγόρευση της συγχώνευσης. Η Ένωση Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας ανακοίνωσε ότι προσέφυγε στην ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού, την οποία κάλεσε να ελέγξει την τιμολογιακή πολιτική που έχουν ακολουθήσει οι δύο εταιρείες τον τελευταίο χρόνο, καθώς οι τιμές των εισιτηρίων στο δίκτυο εσωτερικού έχουν αυξηθεί κατά 22%.

Ο εκπρόσωπος των πιλότων, Γρ. Κωνσταντέλος, τόνισε ότι μπορεί να υπάρξουν απολύσεις προσωπικού μετά την απαγόρευση της συγχώνευσης, αλλά οι επιπτώσεις για τους εργαζόμενους στις εταιρείες δε θα είναι χειρότερες από την περικοπή του 35% του προσωπικού των δύο εταιρειών που θα έφερνε ο «γάμος», όπως εκτιμά η ΕΧΠΑ.

Πάντως, αναλυτές εκτιμούν ότι κερδισμένη από την απαγόρευση της συγχώνευσης είναι η Aegean, στοιχείο που δημιουργεί πολλά ερωτηματικά για την αποτελεσματικότητα των χειρισμών της διοίκησης Βγενόπουλου, που εκτός των άλλων ισχυριζόταν έναντι των μετόχων, ότι με τη συγκέντρωση, που την θεωρούσαν βέβαιη, θα απαλλασσόταν η MIG από τις ζημιές της Olympic, ακόμη και αυτές που ήδη έχουν γραφτεί στους ισολογισμούς της.

Η Citi, σε έκθεσή της, τονίζει ότι η απορριπτική απόφαση δεν είναι κατ’ ανάγκη αρνητική την εξέλιξη για την Aegean. Η άνοδος της μετοχής της Aegean κατά 2% μετά από την ανακοίνωση της απόφασης, σχολίασε ο οίκος, υποδηλώνει ότι η αγορά δεν θεωρεί την εξέλιξη αρνητική. «Έχουμε ήδη γράψει, ότι η κύρια ανησυχία για τη συγχώνευση με την Olympic θα ήταν η μείωση των κερδών της Aegean και της χρηματοοικονομικής της θέσης το 2011 και 2012, εξαιτίας των ζημιών-ρεκόρ της Olympic», τονίζει η Citi.

Αγρότες κατά Vivartia-ΜΕΒΓΑΛ

Την ίδια ώρα, σε ένα άλλο μέτωπο του ομίλου MIG με τις αντιμονοπωλιακές αρχές, κάνουν την εμφάνισή τους μεγάλα εμπόδια στη συγχώνευση Vivartia-ΜΕΒΓΑΛ, για τη δημιουργία της μεγαλύτερης ελληνικής βιομηχανίας γάλακτος, από τις ίδιες εταιρείες που έχουν τιμωρηθεί με βαριά πρόστιμα από την Επιτροπή Ανταγωνισμού σε προηγούμενη, μεγάλη έρευνα για καρτέλ στο γάλα.

Ο γενικός διευθυντής της ΠΑΣΕΓΕΣ, Γιάννης Τσιφόρος, παρενέβη στη συζήτηση ενώπιον της Επιτροπής Ανταγωνισμού επί του αιτήματος για έγκριση της συγχώνευσης, παρουσιάζοντας πλήθος στοιχείων, που καταδεικνύουν ότι η συγχώνευση οδηγεί σε δημιουργία μονοπωλίου, με επικίνδυνες συνέπειες για τους κτηνοτρόφους. Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, δημιουργείται από τη συγχώνευση εταιρεία με δεσπόζουσα (μονοπωλιακή) θέση στην αγορά, που θα ελέγχει το 50% και πλέον της συγκέντρωσης αγελαδινού γάλακτος της χώρας. Ειδικότερα στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας η δεσπόζουσα αυτή θέση θα καταστεί ισχυρότερη σε βάρος του ανταγωνισμού, αλλά και των κτηνοτρόφων, μια και με τη στάση που τηρούν οι δύο εταιρίες θα συνεχιστούν, ή και θα επιδεινωθούν, οι σε βάρος τους αθέμιτες πρακτικές εναρμόνισης των τιμών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΠΑΣΕΓΕΣ, η μέση τιμή παραγωγού στο αγελαδινό γάλα που προμηθεύονται οι δύο εταιρίες βρίσκεται σήμερα σε πολύ χαμηλότερο επίπεδο (0,37 ευρώ/λίτρο) από την τιμή που προσφέρουν οι συνεταιριστικές βιομηχανίες, οι οποίες αγοράζουν σήμερα το γάλα με τιμές 16-18% υψηλότερες. Εξαιτίας αυτών των εναρμονισμένων πρακτικών μειώνεται συνεχώς το εισόδημα των αγελαδοτρόφων, με αποτέλεσμα τον περιορισμό του αριθμού τους κατά 64% την τελευταία δεκαετία.

Η ΠΑΣΕΓΕΣ τονίζει, ότι η «η μέχρι σήμερα συμπεριφορά των εταιριών αυτών στους κτηνοτρόφους, αλλά και η επιβολή προστίμων από την ίδια Επιτροπή Ανταγωνισμού σε αυτές, πριν από δύο χρόνια, για νόθευση του ανταγωνισμού, δεν προσφέρουν κανένα εχέγγυο βελτίωσης της στάσης τους έναντι των αγελαδοτρόφων. Είναι συνεπώς βέβαιο ότι από την μελλοντική συγχώνευση των δύο εταιριών - η οποία άλλωστε κρίνεται επισφαλής με βάση την αρνητική καθαρή θέση ίδιων κεφαλαίων της ΔΕΛΤΑ και της ΜΕΒΓΑΛ- θα επιδεινωθεί ο ανταγωνισμός και θα συμπιεστεί ακόμα περισσότερο το εισόδημα των κτηνοτρόφων».

Αντιδρούν βουλευτές του ΠΑΣΟΚ

Τέσσερις βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, από περιοχές με ισχυρή κτηνοτροφία, ζητούν την ίδια ώρα να παρέμβει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης στη διαδικασία ενώπιον της Επιτροπής Ανταγωνισμού, για να διασφαλισθεί η προστασία των παραγωγών από το μονοπώλιο που δημιουργείται. Οι βουλευτές (Θ. Οικονόμου, Θ. Παραστατίδης, Β. Γιουματζίδης και Μ. Τζελέπης) αναφέρουν σε ερώτησή τους, ότι «πρόκειται για συγχώνευση δύο εταιρειών με παρελθόν παραβατικότητας σε ό,τι αφορά την τήρηση της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας, που θα πρέπει να αντιμετωπισθεί όχι μόνο από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, αλλά και από την κυβέρνηση, με ιδιαίτερη προσοχή».

Οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ ερωτούν τον υπουργό, Κώστα Σκανδαλίδη, σε ποιες ενέργειες έχει προχωρήσει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, προκειμένου να διασφαλισθεί η δίκαιη μεταχείριση των κτηνοτρόφων μετά τη συγχώνευση και αν θα παρέμβει το υπουργείο, στο όνομα της προστασίας της κτηνοτροφίας στην Βόρεια Ελλάδα, στη διαδικασία που άρχισε ενώπιον της Ολομέλειας της Επιτροπής Ανταγωνισμού, προχωρώντας σε συγκεκριμένες προτάσεις για την κατοχύρωση των συμφερόντων των παραγωγών.
Ποτέ μην ρωτάς... την ηλικρινή άποψη ενός ενημερωμένου!!!!

Επιστροφή στο “Πολιτική”